مزایای کنسول جستجوی سایت

با داشتن و فعال کردن کنسول جستجوی Satton، می توانید اطلاعات روزانه سایت و شرایط سایت خود را در گوگل به درستی درک کنید. به عنوان مثال، چند بار در روز در نتایج گوگل دیده می شوید، چند بار روی نتایج سایت شما کلیک می شود، چه خطاهایی در سایت شما وجود دارد، لینک های خارجی شما چگونه هستند و بسیاری موارد دیگر که کنسول جستجو همه این موارد را به شما خواهد گفت. با جزئیات و بسیار کامل..

به عنوان مثال، اولین تصویری که پس از فعال کردن Search Console برای Sutton مشاهده می کنید، نمودار زیر است. (البته این نمودار و اعداد بعد از چند روز بعد از اولین فعال سازی به دست شما می رسد) حالا این نمودار در سرچ کنسول به چه معناست؟ در دوره کامل آموزش سئو به بحث کنسول سرچ پرداختیم و همه این موارد را به صورت مفصل به شما آموزش دادیم.

کل کلیک ها در کنسول جستجو (کلیک ها): تعداد کل کلیک هایی که سایت شما در نتایج گوگل دریافت کرده است را به شما نشان می دهد. (این انتقال بر اساس تاریخ تعیین می شود، به عنوان مثال در 3 ماه گذشته). به عنوان مثال طبق تصویر زیر 905 هزار کلیک در نتایج گوگل این سایت در 3 ماه گذشته انجام شده است.

تعداد بازدیدها در کنسول جستجو (تعداد برداشت ها): تعداد دفعاتی که سایت شما در نتایج گوگل دیده شده است، نمایش نامیده می شود. به عنوان مثال طبق تصویر زیر سایت مورد نظر در مدت 3 ماه 6 میلیون و 310 هزار بار در نتایج گوگل دیده شده است.

میانگین CTR در کنسول جستجو (Average CTR): نرخ تبدیل سایت را CTR می گویند. اکنون میانگین CTR به معنای میانگین نرخ کلیک در نتایج گوگل سایت شما است. در آموزش سئو دقیقاً یکی از مهم ترین قسمت هایی است که آموزش داده می شود. هرچه CTR سایت شما بیشتر باشد، وضعیت سایت شما بهتر است. در اینجا 3.14٪ تبدیل در سایت مورد نظر است.

میانگین موقعیت در کنسول جستجو (متوسط ​​موقعیت): این به معنای میانگین رتبه صفحات و کلمات کلیدی سایت شما در نتایج گوگل است. هر چه این عدد به 1 نزدیکتر باشد، به رتبه یک در گوگل نزدیکتر می شوید و وضعیت خوبی دارید. در این تصویر میانگین موقعیت سایت 5.9 است، یعنی اکثر صفحات ایجاد شده در این سایت در صفحه اول گوگل قرار دارند و میانگین موقعیت آن در گوگل 6 است، یعنی صفحه اول گوگل 6- است. شما.

آشنایی با مهمترین و کاربردی ترین ابزارهای سئو
ابزار جستجوی کنسول (کنسول جستجوی گوگل): می توان گفت که کنسول جستجو مهمترین ابزاری است که یک کارمند سئو می تواند برای تجزیه و تحلیل بهتر سایت ها استفاده کند. بنابراین می توان آن را مهمتر از نام شب برای سئو دانست. از جمله مهم ترین کارهایی که می توان از طریق کنسول جستجوی گوگل انجام داد، می توانید در زیر مشاهده کنید.

اطلاعاتی در مورد رتبه فعلی سایت
آمار دقیق و کاربردی وضعیت سایت
کلماتی را که کاربران برای ورود به سایت شما استفاده می کنند نشان دهید.
و….
ابزار SEO Yoast (افزونه Yoast):
ابزار مهم دیگری که متخصصان سئو باید قبل از انتشار محتوا در سایت از آن استفاده کنند. Yoast یک ابزار SEO است. این ابزار یکی از مهم ترین مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت رایگان خود استفاده کنید. این ابزار به خوانایی بیشتر محتوا کمک می کند و از طرفی به تراکم کلمات کلیدی مناسب کمک می کند.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل:
از دیگر ابزارهای ارائه شده توسط گوگل برای سئوی بهتر سایت ها می توان به ابزار گوگل آنالیتیکس اشاره کرد. به طور کلی با استفاده از آن می توانید اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد کاربران در سایت خود داشته باشید. با کمک گوگل آنالیتیکس، می توانید به اطلاعاتی دسترسی داشته باشید که گردش کار شما را برای ادامه پیشرفت سایت شما تسهیل می کند. اطلاعاتی مانند زمان ماندن مخاطب در سایت، زمان بازدید کاربران از سایت، محتوایی که بیشترین جذابیت را برای کاربران دارد و غیره.

ابزارهای سئو Ahrefs:
این ابزار دارای ویژگی مناسبی است و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. اما با وجود سادگی، این ابزار می تواند اثرات متفاوتی از خود به جای بگذارد. اکنون برخی از مهم ترین ویژگی های آن را شرح می دهیم.

با این ابزار می توانید تعداد بک لینک های یک سایت را بررسی کنید.
اگر بک لینک ها در طول زمان تغییر کرده اند، می توانید با استفاده از Ahrefs متوجه شوید.
با استفاده از این ابزار می توانید از رتبه و ارزش لینک های ایجاد شده مطلع شوید.
بنابراین با استفاده از Ahrefs می توانید لینک های مرده را به راحتی پیدا کرده و لینک های مفید و ارزشمند را جایگزین آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.