کلمات کلیدی چیست
کلمات کلیدی(Keryword) در سئو سایت نقش مهمی دارند رابط بین کاربر و موتور جستجو برای جستجو در صفحات ایندکس شده توسط موتور جستجو کلمات کلیدی است.
منظور از کلمات کلیدی همان کلمه ای است که هنگام جستجو در باکس جستجو کاربر می نویسد نقش مهم کلمات کلیدی در مبحت تحقیق کلمات کلیدی (keyword research) که یکی از مهم ترین مباحث تولید محتوا و آموزش سئو بسیار حیاتی است.
انواع کلمات کلیدی سئو را بشناسید!
کلمات کلیدی هم مانند خیلی موارد دیگر انواع مختلفی دارند که در چند مدل می توان آن ها بررسی کرد که در ادامه از حیث طول کلمه کلیدی بررسی می کنیم
کلمات کلیدی کوتاه (Short tail keywords)
کلمات کلیدی کوتاه اکثرا پر رقابت تر هستند و شامل کلمه ی سخت آن حوزه کاری است مثلا در سئو کلمه سئو سختی بالایی دارد.
اما همیشه سختی زیاد کلمه کلیدی نشانه بهترین کلمه کلیدی برای رقابت نیست نرخ تبدیل هم موضوع مهمی است که پیشنهاد می شود مطالعه شود به عنوان مثال اگر سایت قصد فروش خدمات سئو را داشته باشد باید روی کلمه خدمات سئو کار کند که سختی کم تری نسبت به سئو دارد.
افرادی که کلمه سئو را جستجو می کنند در ابتدای راه شناخت سئو هستند و همه آن ها نیاز به خدمات سئو ندارند.
سایت های خبری و مرجع در این کلمات بیشتر رتبه دارند.
کلمات کلیدی متوسط (Mid tail keywords)
کلمه کلیدی متوسط معمولا سختی کمتری نسبت به کلمه کلیدی دارد و شامل دو تا سه کلمه است اما همیشه این موضوع درست نیست به طور مثال قیمت + کلمه کلیدی کوتاه می شود در بعضی مواقع سخت تر هم می شود برای مثال کلمات کلیدی متوسط آموزش سئو یا خدمات سئو
فروشگاه ها و مراکز خدماتی بیشتر روی این کلمات کار می کنند.
کلمات کلیدی بلند (Long tail keywords)
کلمه کلیدی بلند دارای کلمات بیشتر از 3 کلمه است هر چه کلمه بلند تر می شود سختی کلمه کاهش می یابد اما نرخ تبدیل بیشتری دارند یعنی افرادی که کلمات بلند جستجو می کنند هدف خود را دقیق تر می دانند و به اصلاح مشتری تر هستند.
کلمات کلیدی بلند بیشتر در صفحات محصولات و مقالات استفاده می شود
نوع دیگر دسته بندی کلمات کلیدی
کلمات کلیدی بر اساس مدل های دیگری هم دسته بندی می شوند که به موارد مهم آن ها شاره می کنیم
کلمات کلیدی تازه برای مدت کوتاه (Short-term fresh keyword)
کلماتی که در بازه کوتاهی جستجوی زیادی دارند و به ترند تبدیل می شوند به طور مثال آهنگ جدید یک خواننده که در جند روز ابتدایی جستجوی زیادی دارد و بعد از چند روز کاهش چشم گیری پیدا می کند.
گاهی هم برند هایی که در فضای مجازی یا بیلبورد تبلیغات می کنند با نام برند افزایش کوتاه مدتی را تجربه می کنند.
کلمات تعریفکننده محصولات (Product defining keyword)
محصول ها دارای کلمات کلیدی خاص خود هستند در سئو سایت فروشگاهی باید این مورد توجه کرد که کاربران به دنبال یک محصول هستند.
محصول گاهی شامل کلمات فارسی و لاتین به طور همزمان هستند و تمرکز محتوا باید بر روی استفاده از هر دو کلمه باشد محتوای محصول نیاز به آموزش تولید محتوا دارد و همچنین تحقیق کلمات کلیدی تا پسوند ها و پیشوند های محصولات نیر در محتوا رعایت شود.
کلمات کلیدی جغرافیایی (Geo-targeting keyword)
کلمات کلیدی حغرافیایی در سئو روز به روز پر اهمیت تر می شوند مخصوصا در شهر های کوچک تر که رقابت کمتر است بیشترین استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی در شرکت های خدماتی است به عنوان مثال خدمات سئو در تهران که یک خدمت است.
اهمیت کلمات کلیدی در سئو
واقعا یکی از مهمترین موضوعات در سئو کلمات کلیدی است که تحقیق کلمات کلیدی را به عنوان پایه سئو مطرح می کند تحقیق کلمات کلیدی موضوع بسیار مهمی است که باید زمان زیادی از زمان سئو به تحقیق کلمات کلیدی اختصاص داده شود.
دیدگاهتان را بنویسید